: مجله آکا ایران ; در این مقاله به تعدادی از دلایلی که شاید نمی دونین اما در زودتر پیر شدن شما موثر هستن می پردازیم.

تماشای تلویزیون

همونطور که میدونید نشستن در مقابل تلویزیون می تونه باعث چاقی شه اما ممکنه این رو ندونین که تلوزیون باعث پیر شدن و کاهش عمر شمام می شه. طبق تحقیقات به عمل اومده، هر یک ساعت که شما تلوزیون تماشا می کنین ۲۲ دقیقه از عمرتون کم میشه. هم اینکه احتمال دچار شدن به فراموشی هم در شما زیاد می شه.

نوشیدن مایعات از بطری با به کار گیری نی

نوشیدن بعضی از مایعات مانند نوشابه ها می تونن به بدن شما بسیار آسیب وارد کنن اما روش نوشیدن این نوشابه ها هم خیلی با اهمیته. نوشیدن از بطری و یا با به کار گیری نی می تونه باعث ایجاد چین و چروک در صورت شما بشه پس همیشه تلاش کنین تا با لیوان آب بخورین.

زیاد یا کم ورزش کردن

ورزش واسه سلامتی بسیار به درد بخور و حقیقتی رد ناپذیره. هممون خوب میدونیم که ورزش می تونه بدن ما رو سالم و جوون نگه داره و هم اینکه می تونه از فراموشی و بیماریای پوستی و چیزای دیگه ای به جز اینا جلوگیری کنه. البته به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که ورزش هم باید به مقدار متوسطی انجام شه چون زیادتر از اندازه ورزش کردن میتونه باعث بروز مشکلاتی مثل آرتروز در بدن شما شه.

سیستم گرمایشی

در فصلایی که هوا رو به سرما میره ما هم سیستمای گرمایشی رو روشن می کنیم. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که این گرما باعث می شه تا پوست شما خشک شده و زمینه خوبی واسه ایجاد چروک شه. واسه جلوگیری از این خشک شدن می تونین یه لیوان آب در فضای خونه بذارین. همین یه لیوان می تونه فضای خونه رو مرطوب کنه. هم اینکه می تونین سیستمای گرمایشی رو کم کرده و بیشتر لباس بپوشید.

شکر

خوردن شکر تنها باعث چاقی شما نمی شه بلکه مشکلات بسیار زیاد دیگری هم واسه شما بوجود میاره. با خوردن مقدار زیادی شکر، سطح قند خون شما زیاد می شه و همین باعث می شه تا پوست شما خراب شه و خیلی زود تر از حد عادی پیر بشه.

شغل و کار

 

 

همه آدما واسه اینکه بتونن زندگی خوبی داشته باشن باید کار کنن. همین کار کردن میتونه باعث پیر شدن افراد بشه. اول اینکه بیشتر کارا و شغلا با استرس همراه هستن که همین اندازه قرار گرفتن در خطر حمله قلبی رو زیاد می کنه. هم اینکه کارکردن به مدت زیاد می تونه زمان شما رو واسه ورزش یا خواب محدود کنه. تلاش کنین تا در آخر هفته ها به ورزش و استراحت بپردازید.

صابون

شاید فکر می کنین که صابون بهترین دوست پوست شما هستش اما سخت از مرحله پرتین. روی پوست شما ماده ای هست که از پوست شما مراقبت می کنه. این در حالیه که وقتی صورت خود رو با صابون می شویید این ماده پاک شده و صورتتون پذیرای چروکا می شه.

گوش کردن به موسیقی

هممون ریزش مو و جهش به سمت تاسی رو نشونه هایی از پیری میدونیم. تخقیقات نشون میده که گوش کردن به موسیقی با صدای بلند و از راه هدفون میتونه ریشه موها رو ضعیف کنه و به مرور موهای شما می ریزه. پس مواظب موهای خود باشین.

رو بالشی

در اول در نظر داشته باشین که روبالشی بهتره از جنس ابریشم یا ساتن باشه و کتون هم یکی از بدترین جنس هاییه که می تونین واسه رو بالشی خود انتخاب کنین. کلا بهتره به پشت بخوابین چون خوابیدن روی یه طرف صورت می تونه باعث ایجاد چروک در صورت شما بشه.

رژیم غذایی کم چربی

بیشتر افراد تلاش می کنن تا از مواد غذایی با چربی کم استفاده کنن تا چاق نشن. این وسط ممکنه تا بعضی از چربیای مهم مانند امگا ۳ هم حذف بشه. امگا ۳ در مواد غذایی مانند ماهی و گردو پیدا میشه. این اسید چرب یکی از مهمترین عوامل جلوگیری از پیریه چون نه فقط باعث جلوگیری از ایجاد چروک روی صورت شما می شه بلکه به مغز و قلب هم کمک می کنه.

.

منبع :

Leave a Reply