: 12 عادت روزانه که شما رو پیر می کنه

این کارا پوستتون رو پیر می کنه

احساس می کنین به سرعت پیر میشین؟ با ما همراه باشین تا نکات و ترفندهای کارشناسان رو در مورد اشتباهات عادی بدونین و بعد یاد بگیرین که چیجوری این روند رو برعکس کنین.

: این کارا پوستتون رو پیر می کنه

نکاتی در مورد روند ضد پیری:

شمام سریع تر از سن خودتون پیر میشین؟ اگه در آینه نگاه می کنین و از چیزی که در آینه می بینین راضی نیستین، ممکنه زمان اون شده باشه که بعضی از عادتای روزانه خود رو دوباره آزمایش کنین. غذایی که می خورید و حتی خوابی که دارین می تونه چهره شما رو پیرتر از حد واقعی نشون بده و دوره زندگی شما رو کوتاه تر کنه. در این مقاله کارشناسان در مورد عادتایی که می تونن روند پیری رو سرعت ببخشند صحبت می کنن و روشی واسه برعکس کردن اون میگن.

1.     چندکار رو با هم انجام می دید:

اگه کارایی که باید انجام بدین هیچوقت پایان نداره، پس استرس زیادی روی بدن شما هستش. مردم فکر می کنن انجام چندکار با هم خوبه اما در واقع هیچ کاری سر جای خودش انجام نمی شه. تنها اتفاقی که این وسط اتفاق می افته، ایجاد استرسه . تحقیقات زیاد نشون میده که استرس طولانی باعث تحریک آزاد شدن رادیکالای آزاد در بدن می شه. این مولکولای ناپایدار به سلولای سالم بدن آسیب وارد می کنن و مسئول پیری در آدم هستن. به جای اینکه همه کارا رو با هم انجام بدین، تو یه زمان مشخص روی انجام یه کار تمرکز کنین و تلاش کنین اونو به پایان برسونین.

2.    خوردن دسرهای شیرین رو دوست دارین:

این دسرهای شیرین و خوشمزه علاوه بر اینکه باعث چاق شدن شما می شن، می تونن دنداناتون رو هم خراب کنن. همونطور که خودتون هم میدونید دندون خراب باعث می شه چهره زیبایی نداشته باشین. مولکولای شکر خودشون رو به فیبرهای پروتئینی در هر کدوم از سلولا وصل می کنن. این روند مضر به عنوان گلیکوزیله شدن شناخته شده و می تونه باعث از دست رفتن درخشندگی، ایجادحلقهای مشکی دور چشم، پف شدن زیر چشم ، افزایش خطوط و چین و چروک،از دست رفتن برآمدگیای زیبای صورت و افزایش اندازه منافذ شه.

3.     عاشق تلویزیون هستین:

اگه شمام دوست دارین همه برنامه های تلویزیون رو تماشا کنین خبر بدی براتون دارم. تحقیقات انجام شده که در مجله sport medicine به چاپ رسیده، ۱۱۰۰۰ استرالیایی رو مورد بررسی قرار داده. این افراد تقریبا ۲۵ ساله یا بالاتر بودن. تحقیقات انجام شده نشون داد که هر ساعتی که فرد تلویزیون تماشا می کنه، ۲۲ دقیقه از زندگی اش کم میشه. آدمایی که به صورت میانگین ۶ ساعت از روز خود رو به تماشای تلویزیون می گذرونن، ۵ سال کمتر از بقیه افراد عمر می کنن. این موضوع به خاطر نشستنای دراز مدت و غیر فعال بودنه. وقتی که شما بیشتر از نیم ساعت می شینین، بدن شروع به ذخیره کردن شکر در سلولا می کنه و همین امر هم موجب اضافه وزن می شه. اینکه تلویزیون تماشا می کنین یا کارای خود رو به صورت نشسته انجام می دید فرقی نداره باید هر نیم ساعت یه بار از جای خود بلند شید و کمی پیاده روی کنین.

4.     بیشتر زمان خود رو به صورت نشسته می گذرونین:

خطرات به وجود اومده به وسیله سبک زندگی بی حرکت مستنده. آدمایی که بیشتر زمان خود رو به صورت نشسته صرف می کنن در خطر ابتلای بیشتری نسبت به بیماریای کلیوی، بیماریای قلبی-عروقی و سرطان قرار دارن . چاقی هم از اثرات روشن نشستنای طولانی مدته. در حالت عادی، ورزشای منظم و روزانه به شما کمک می کنه از بروز این بیماریا جلوگیری کنین و زندگی سالم و طولانی تری داشته باشین. تحقیقات انجام شده تاثیر ورزش رو خوب نشون دادن. از بین افراد شرکت کننده، آنایی که ۱۵۰ دقیقه یا بیشتر در هفته ورزش کرده بودن ۱۰ تا ۱۳ سال عمر بیشتری داشتن.

5.    از کرمای مخصوص چشم استفاده نمی کنین:

حتی اگه چشماتون سالمه و مریضی نداره باید از یه کرم خوب واسه مراقبت از اون و جلوگیری از ایجاد و تسریع روند پیری استفاده کنین. پوستی که در دور و بر چشم شما قرار داره، نازک تر از پوست بقیه قسمتای صورته و زودتر پیر می شه. مرطوب نگه داشتن دور و بر چشم می تونه روند پیری صورت رو به تعویق بندازه. کرمای چشمی که شامل ویتامین A هستن تاثیر بهتر و بیشتری دارن. عوامل مهم دیگه شامل مرطوب کننده ها ، آنتی اکسیدان ها، اسید هیالورونیک و ویتامین C است. این مواد باعث تقویت و تحریک تشکیل کلاژن و الاستین می شن که پوست رو محکم تر نگه می داره و از ایجاد چین و چروک در دور و بر چشم مانع می شه.

6.     فقط در تعطیلات از کرمای ضد آفتاب استفاده می کنین:

دویدن، راه رفتن و رانندگی کردن در فضای باز می تونه روی پوست شما آسیب وارد کنه. یکی از دلایل اصلی واسه ایجاد روند پیری در صورت افراد، قرار گرفتن در برابر تابشای اشعه ماوراءبنفش خورشیده. این تابشا حتی وقتی که هوا ابری یا بارانیه هم هستن. پس بهتره پوست خود رو با کرمای ضد آفتاب مراقبت کنین. اینکار رو هر زمان که قصد رفتن به خارج از منزل رو داشتین انجام بدین. کرمایی که دارای SPF بین ۳۰ و ۵۰ هستن واسه مصرف روزانه پیشنهاد می شن.

7.     آرایش زیادی می کنین:

داشتن آرایش اضافی روی صورت می تونه روند پیر شدن صورت رو تسریع کنه. این نوع آرایشای سنگین و به کار گیری کالاهایی که روغنی هستن بیشتر می تونه صورت شما رو خراب کنه. علاوه بر این، استفاده زیادتر از اندازه از اجناس پوستی با رایحه، مواد شیمیایی تحریک کننده و عوامل الکلی ممکنه پوست شما رو با حذف چربی طبیعی اون خشک تر کنه. همین امر هم باعث ایجاد چین و چروک در صورت می شه.

8.    وقتی که می خوابید صورت خودتون رو روی بالش قرار می دید:

خوابیدن روی شکم یا با صورت می تونه باعث ایجاد چین و چروک در صورت شه و روند پیری رو تسریع کنه. بافتای اتصالی وکلاژن موجود در صورت در این حالت ضعیف تر می شه. وقتی که روی صورت خود می خوابید، پوست شما نمی تونه راحت باشه و به حالت اولیه خود برگرده. همین امر هم باعث ایجاد چین و چروک در صورت می شه. بهتره به پشت بخوابین تا پوست نرم و صافی داشته باشین.

9.     هوای منزلتون رو زیادتر از اندازه گرم نگه می دارین:

وقتی که هوای بیرون از منزل سرده، باید هوای منزل گرم باشه اما این معنیش این نیس که هوای اونو زیادتر از اندازه گرم نگه دارین. گرم شدن زیادتر از اندازه هوای منزل باعث از دست رفتن رطوبت اون می شه. همین امر هم موجب خشک شدن و التهاب پوست می شه و کم کم باعث پیری صورت شما می شه. شما می تونین از یه مرطوب کننده هوا استفاده کنین. هم اینکه می تونین یه هوله مرطوب رو روی رادیاتور بذارین یا یه کاسه از آب سرد رو در یکی از اتاقا بذارین تا رطوبت لازم اون تامین شه.

10.نوشیدنیای خود رو با نی می خورین:

مصرف نوشیدنیای طبیعی و با رنگ تیره با نی می تونه از ایجاد لکه روی دندون جلوگیری کنه اما مکیدن نوشیدنی با نی می تونه کم کم باعث ایجاد چین و چروک در دور و بر چشم و لب شما شه. این موضوع هم اینکه با کشیدن سیگار هم اتفاق می افته. واسه جلوگیری از این بهتره نوشیدنیای خود رو با لیوان بخورین.

11.همه چربیای لازم رو از رژیم غذایی خود حذف می کنین:

بعضی از چربیا واسه نگهداری از جوونی و ظاهر زیبای شما لازمن. اسیدهای چرب امگا ۳ که واسه قلب هم بسیار مفیدن در روغن ماهی (مانند سالمون) و بعضی از آجیلا( مثل گردو و تخم کتون) پیدا میشه. این اسید چرب می تونه پوست شما رو سرحال نگه داره و از ایجاد چین و چروک هم جلوگیری کنه. هم اینکه واسه سلامت قلب و مغز هم خوبه.کارشناسان پیشنهاد می کنن دست کم هفته ای دوبار ماهی در رژیم غذایی خود داشته باشین.

12.هنگام کار دولا میشین:

وقتی که با رایانه خود و کیبورد کار می کنین حتما دولا میشین.همین امر باعث تغییر شکل ستون فقرات شما می شه و کم کم یه موقعیت اسیب رسان واسه بدن شما هستش. همونطور که میدونید ستون فقرات شما به صورت منحنی S شکل متعادلیه که می تونه شما رو پایدار و ثابت نگه داره. ژست ضعیف و نشستن نادرست می تونه ستون فقرات رو از حالت طبیعی منحرف کنه و در نتیجه عضلات، دیسکا و استخوانا حالت غیر عادی و غیر طبیعی به خود می گیرن. در آخر درد کمر شروع می شه و ممکنه باعث ایجاد بدشکلی دائمی شه. تلاش کنین به هنگام نشستن مراقب این موضوع باشین تا تناسب اندام شما حفظ شه.

.

منبع : tebyan.net

جمع آوری به وسیله بخش مقالات پزشکی و بهداشتی سایت

  • مطالب در رابطه

Leave a Reply