این کارا قبل از خواب شما رو چاق می کنن 

وقت خواب باید چراغا رو خاموش کرد و با آرامش به تختخواب رفت. این این که با نوشیدنیا و تنقلات به استقبال خواب بریم. شما تا حد زیادی همه مراحل برنامه تون رو ثبت می کنین و مواد غذایی به طور کامل سالمی می خورید. پس به چه دلیل هنوز درجه ترازو به آرومی حرکت می کنه؟ یه جواب احتمالی به این راز ممکنه در برنامه روتین عصرگاهی یا شبانگاهی شما باشه.

شما تا حد زیادی همه مراحل برنامه تون رو ثبت می کنین و مواد غذایی به طور کامل سالمی می خورید. پس به چه دلیل هنوز درجه ترازو به آرومی حرکت می کنه؟ یه جواب احتمالی به این راز ممکنه در برنامه روتین عصرگاهی یا شبانگاهی شما باشه. این عادتای بد موقع خواب رو کنار بذارین و ببینین چند کیلو از وزن شما کم می شه.

۱. واسه تنقلات شبانگاهی برنامه ریزی نکنین
اگه شما بدون ذرت بو داده نمی تونین تلویزیون تماشا کنین مطمئن باشین شما در حال اضافه کردن کالری زیاد به بدنتون هستین. دکتر پیتر جراح چاقی و مدیر پزشکی کالیفرنیا میگه: یه کاسه بستنی مطمئنا وزن شما رو بالا می بره ولی تلاش کنین این میان وعده رو در طول روز که تمرینات ورزشی می کنین بخورین، یا با خوردن شام کمتر اونو جبران کنین.

۲. خوردن تنقلات بدون فکر کردن درجلوی تلویزیون
تحقیقات نشون داده که پریشون خوردن نه فقط سخت وزن شما رو بالا می بره بلکه باعث می شه از یاد ببرین که چه مقدار غذا خوردین و وقتی به خود میاید که یه بسته بزرگ چیپس رو خالی کردین. پس قبل از این که روی مبل دراز بکشین مقداری که باید بخورین رو مشخص کنین.

۳. خوردن نوشیدنیای الکل دار قبل از خواب.
نه فقط الکل، کالری نداره بلکه می تونه خواب شما رو به هم بزنه. تحقیقات نشون داده که خواب کم باعث تداخل در هورمونای گرسنگی شده و باعث اشتیاق بیشتر شما به خوردن غذاهای ناسالم می شه، و در تلاش شما واسه کاهش وزنتون خلل بوجود میاره.

۴. بررسی گوشی، لپ تاپ،…قبل از خواب

نور آبی پخش شده از LED و دیگه وسایل الکترونیکی باعث بی نظمی و بر هم زدن خواب شما می شه. پس بهتره یه ساعت قبلا از خواب از این وسایل استفاده نکنین، چون که خواب عمیق لازمه ذهن سالم و بدن سالم است و به کار گیری این وسایل باعث ایجاد خلل در این می شه.

۵. دیرتر از وقت عادی خوابیدن
بیشتر آدما به ۷ تا ۸ ساعت خواب در شبونه روز نیاز دارن. اما طبق یافته های CDC بیشتر از یه سوم از ما کمتر از این مقدار می خوابیم.براساس ۱۶ سال تحقیقات دانشگاه هاروارد وقتی که افراد مورد مطالعه ۵ ساعت یا کمتر در شب می خوابیدن در این مدت دچار اضافه وزن ۱۵ کیلویی شده بودن.

۶. تنظیم زنگ اخطار واسه آخرین لحظه
این به معنی مسابقه واسه نخوردن صبحونه است چون مقاومت در برابر بیدار شدن باعث از دست دادن زمان واسه خوردن صبحونه س. در حالی که خوردن یه صبحونه با پروتئین بالا به شما کمک می کنه تا در طول روز کمتر بخورین و چربی کمتری وارد بدنتون شه.

.

منبع :

Leave a Reply