مجله ایده آل: واسه هممون بعضی وقتا اتفاق میفته یه ساعتا در تختخواب از این شونِه به اون شونِه میشیم و همه ستاره ها و گوسفندها رو می شماریم ولی فایده ای نداره و خواب سراغ مون نمیاد. آخرش هم با یلافگی و فیر پریشون به خواب میریم و صبح یسل و خسته بیدار میشیم تا یی روز یسالت بار داشته باشیم. اما راه های ساده ای هست یه قبل از رفتن به تختخواب واسه یی خواب آروم برنامه ریزی ینید.

1. دوش خیلی گرم نگیرید

درسته که حموم گرم شما رو ریلکس می کنه، حتی ممکنه خواب آلوده تون کنه، اما بالارفتن دمای بدن نمی ذاره شما بخوابین. اگه می خواین قبل از خواب دوش بگیرین تلاش کنین خیلی گرم نباشه (البته لازم نیس سرد باشه).

2. درست قبل از خواب ورزش نکنین

البته ورزش بدن شما رو خسته می کنه و باعث می شه بهتر بخوابین اما ورزش هم ضربان قلب شما رو  بالا می بره و هم دمای بدنتون رو زیاد می کنه و این باعث می شه نتونین بخوابین. ورزش رو باید زودتر انجام بدین.

3. خیلی مایعات نخورین

2 ساعت قبل از خوابتون زیاد از حد مایعات نخورین. احساس نیاز واسه رفتن به دستشویی نمی ذاره شما بخوابین. هم اینکه قبل از خواب هیچی کافئینی هم نخورین.

4. با تلویزیون روشن و اینترنت گردی به تختخواب نرید

می دونستین که نور روشن صفحه تلویزیون یا نمایشگر توانایی بدن واسه تولید ملاتونین – که یه هورمون مهم واسه خوابه –  رو کم می کنه. به جای تلویزیون و اینترنت گردی درتختخواب خیلی بهتره یه موسیقی آرامش بخش گوش کنین یا کتاب بخونین.

5. ذهن تون رو درگیر نکنین

تلاش کنین از تلفنای کاری درباره جلسه فردا یا ضرب الاجلای کاری دوری کنین.  کار کردن ذهن رو تحریک می کنه و نمی ذاره خیلی راحت بخوابین. قبل از خواب لپ تاپ تون رو ببندین، موبایل تون رو هم بی صدا کنین، تماسای کاری می تونن تا صبح فردا صبر کنن!

6. بحث جدی به طور کامل «نه»

اگه می خواین خوب بخوابین بحث جدی با همسرتون به طور کامل ممنوعه. زمان تختخواب زمان آرامش شماس. بحث جدی ذهن رو مشغول و آرامش رو دور می کنه. تحقیقات نشون داده جروبحث قبل از خواب لذت خواب رو شدیدا کم می کنه. تلاش کنین مشکلات خود با همسرتون رو قبل از آخر شب حل کنین!

Leave a Reply