این کارای روزمره وزن شما رو زیاد می کنن 

خیلی از کارا هستن که وزن شما رو زیاد می کنن اما شما از اثرات اون روی بدن اطلاع ندارین. مانند مصرف نمک که در چاق شدن موثره. همیشه غذاهای سالم می خورید، همیشه باشگاه می رید و ورزش می کنین اما هنوزم با وجود تموم تلاشتون وزن اضافه می کنین. قبل از این که کم بیارین

و دوباره از روی ناامیدی به همون سبک زندگی بی جنب و جوش برگردین ببینین هیچ کدوم از مواردی که در این متن آورده ام رعایت می کنین یا خیر؟

غذاها رو پر نمک می خورید

به غذایی که دیروز خوره اید فکر کنین. شام دیشبتان نمک زیاد داشت؟ مصرف زیادتر از اندازه سدیم باعث احتباس آب می شه و ترازو وزن شما رو سنگین تر از حالت عادی نشون میده. علاوه بر این بدنتون در اثر مصرف زیادتر از اندازه نمک پف می کنه. این یکی از دلایل موقتی سنگین وزن شدنتونه. پس بهتره واسه وزن کردن کمی صبر کنین و آب بخورین البته آب به همراه آبلیمو.

با کم آبی مواجه هستین

وقتی که نمک زیاد مصرف می کنین اگه آب به اندازه کافی بخورین بدن آب بیشتری رو واسه جبران نگه می داره. پس حواستون باشه که در طول روز حتما آب بخورین تا هیچ مشکلی ایجاد نشه.

زیادتر از اندازه به جشنا و مهمانیای دوستانه می رید

اگه یه رژیم یا برنامه غذایی خاصی دارین باید مراقب مهمانیا یی که می رید باشین این رژیم فقط به غذا مربوط نمی شه بلکه نوشیدنیا رو هم شامل می شه. پس حواستون به غذاها و نوشیدنیایی که در مهمانیا می خورید باشه.

مراقبتای پزشکی خاص

بعضی وقتا اضافه وزن های ناخواسته به دلیل یه سری مراقبتای پزشکی خاصه. مثلا قرصای ضد حاملگی باعث احتباس آب می شه و بعضی داروها اشتها رو زیاد می کنه. اگه از مراقبتای پزشکی خاصی استفاده می برید و در عین حال رژیم هم دارین باید با پزشکتون حتما در این مورد مشورت کنین.

کسر خواب

کم خوابی هم باعث خستگی می شه و هم اضافه وزن. دلیلش اینه که کم خوابی هورمونا رو دچار مشکل می کنه و سطح گرلین، هورمون گرسنگی رو زیاد می کنه و این در حالیه که سطح لپتین (هورمون سیری) رو کم می کنه. پس وقتی گرسنه میشین خیلی زمان میبره تا احساس سیری کنین. پس خواب کافی مسئله ای بسیار حیاتی و مهم واسه سلامتیه.

استرسی هستین

وقتی که تو یه موقعیت پر تنش هستین احساس می کنین که بدنتون بیشتر از حالت عادی چربی نگه می داره. چون وقتی استرس دارین بدنتون هورمون کورتیزول آزاد می کنه که باعث ذخیره چربی در شکم می شه. شاید دلیل استرسی شدنتون قابل کنترل نباشه اما تلاش کنین بعد از استرس شدنتون خود رو تا می تونین آروم کنین. می تونین این کار رو با خوردن چای سبز، گوش دادن به موسیقی یا مدیتیشن انجام بدین.

.

منبع :gahar.ir

Leave a Reply