: بعضی از حرکات ورزشی که در باشگاه ها عادی هستن تاثیر مثبتی که بنظر میاد رو ندارن و حتی ممکنه به ورزشکاران آسیب برسانند.

: این چهار حرکت ورزشی رو انجام ندین

آکا ایران: بعضی از حرکات ورزشی تاثیر مثبت خاصی ندارن. با این حال در باشگاه ها به افراد پیشنهاد می شه که این حرکات رو بکنن.

حرکات ورزشی که بهتره در برنامه ورزشی شما نباشن و اونا رو تغییر بدین عبارتند از:

1. دراز و نشست و کرانچا:

دراز و نشست و کرانچ بدن رو در موقعیت بدی قرار میدن و ممکنه که باعث آسیب رسیدن به گردن ، شونه ها و ستون فقرات شن. بهتره واسه ورزش دادن عضلات شکم از حرکات پلانک استفاده کنین.

2. دستگاه اسمیت:

بهتره روی دستگاه اسمیت ورزش نکنین. این دستگاه بدن رو در شرایط غیر طبیعی قرار میده. بهتره حرکت اسکات باز وزنه آزاد یا پرس سینه با وزنه آزاد انجام بدین.

3. لت از عقب گردن:

لت از عقب گردن باعث می شه که به ستون فقرات و گردن آسیب وارد شه. به جای این حرکت ، حرکاتی که با وزنه آزاد انجام می شن رو انجام بدین.

4. حرکت سوپرمن:

این حرکت واسه قوی شدن عضلات کمر انجام می شه اما به قسمت پایین کمر فشار وارد می کنه. بهتره از حرکت جانشین دیگری استفاده کنین که روی کمر و شکم کار کنه.

.

منبع : migna.ir

Leave a Reply