: این چند نوع سبزی رو بیشتر استفاده کنین!

: این چند نوع سبزی رو بیشتر استفاده کنین!

مریم رضایی در گفت وگو با فارس ، در توضیح بیشتر گروه سبزیا گفت: این گروه شامل شکلای جور واجور سبزی های برگ دار، شکلای جور واجور کلم، هویج، بادنجان، نخودسبز، لوبیا سبز ، شکلای جور واجور کدو، فلفل، قارچ، خیار، گوجه فرنگی، پیاز و سیب زمینیه.

ایشون درمورد مواد مغذی سبزیا گفت: شکلای جور واجور ویتامین های A,B.C و مواد معدنی مثل پتاسیم، منیزیم، آهنه و مقدار بسیار زیادی این گروه فیبر داره.

این کارشناس تغذیه ادامه داد: واسه مراقبت بدن در برابر عفونت، بازسازی زخم، تقویت بینایی و سلامت پوست بهتره بیشتر مصرف شه.

رضایی گفت: سبزیا دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بوده و در پیشگیری از دچار شدن به سرطان نقش دارن. البته قبل از مصرف اونا باید به دقت شستشو و ضدعفونی شن و واسه پختن سبزی از آب کم استفاده شه و حتی آب استفاده شده هم مصرف شه، چون که بخشی از ویتامینای سبزی وارد آب می شه.

این کارشناس تغذیه مقدار پیشنهاد شده مصرف روزانه سبزیا رو ۳ تا ۵ واحد دونست و گفت: یه واحد سبزی برابر با یه لیوان سبزی خام برگ دار مثل اسفناج و کاهو است یا میشه نصف لیوان سبزی پخته یا خام خورد شده یا نصف لیوان نخودسبز، لوبیا سبز و هویج خرد شده یا یه عدد گوجه فرنگی، هویج یا خیار متوسطه.

ایشون تاکید کرد: سبزیا باید تازه جفت و جور و مصرف شن و بهتره به صورت خام مصرف شن چون ویتامینای اون حفظ می شه.

سلامت نیوز

منبع :

Leave a Reply