این جور فست فود بخورین و چاق نشید

زندگی پر مشغله واجبه که بیشتر نهار ( و حتی بعضی وقتا شام ) رو در جایی غیر از خانۀ خودمون بخوریم. آماده و سریع بودن غذای رستورانا، محل کار، ساندویچ فروشیا دلایلی هستن که باعث می شن ما واسه سیر کردن خودمون به اونا مراجعه کنیم.

فست فود

 رستورانای زنجیره ای فست فودها بعضی وقتا تلاش می کنن به رژیمای غذایی نزدیک شن. هر چند در این رستورانا شکلای جور واجور همبرگر و چیپس عرضه می شن اما در کنار اینا، میشه سالادهایی با سس ماست و میوه های متنوعی هم یافت کرد. شما می تونین به این رستوران برید اما خوراکی به طور کاملً متعادل و بدون خطر زیاد شدن وزن انتخاب کنین. مثلاً می تونین پیتزایی که خیلی چرب نباشه، سفارش بدین. خمیرش جای نون رو واسه تون پر می کنه، پس از دید خمیر نگرانی نداشته باشین. باید پیتزایی بدون پنیر و پر از سبزیحات رو، به همراه یه عدد تخم مرغ ( واسه تأمین پروتئین ) انتخاب کنین، یادآوری کنین که روی پیتزای شما روغن نریزد.   

روش هدف دار در رستوران

در رستوران خوراکیای وسوسه انگیز زیادی هست، خصوصاً اگه با همکاران یا دوستان تون به رستوران رفته باشین. نکاتی رو به شما آموزش می دیم که بتونین این داما رو خنثی کنین :

1 – یه لیوان بزرگ آب بخورین

بعد یه تیکه نون وردارین و به آرومی بجوید ( اگه روی میز کره هست، به اون توجهی نکنین ). اینطوری، مغز شما کل کربوهیدراتا رو ثبت خواهد کرد. مرکز سیری به کار می افته. اینطوری غذای کمتری می خورین.

2 – از خوردن هر سه نوع غذا دوری کنین

 از بین پیش غذا، غذای اصلی و دسر در آخر 2 نوع رو انتخاب کنین. در بعضی رستورانا، تنقلاتی هست، در صورت خوردن این تنقلات، از پیش غذا صرف نظر کنین.

4 – واسه پیش غذا می تونین سالاد سبزیجات بدون سس رو انتخاب کنین.

5 –  می تونین پیش غذای تون رو با کسی شریک شید.

6 – واسه غذای اصلی می تونین ماهی انتخاب کنین، خواهش کنین که بدون کره و یا سس کبابی شه، علاوه بر اون سبزیجات یا سیب زمینی بخار پز هم سفارش بدین، این خوراکیا مانع از خوردن چیپس و سیب زمینی سرخ کرده می شن.

7 –  مجبور نیستین که بشقاب تون رو به طور کاملً خالی کنین.

8 – دسر

 اگه گرسنه نیستین، کسی شما رو مجبور به خوردن دسر نمی کنه. به اشتهای تون گوش بدین. اگه هنوز کمی گرسنه اید، بستنی یا شربت یا سالاد میوه رو انتخاب کنین. در بعضی رستورانا قهوه هم سرو می شه، شمام می تونین به جای دسر، قهوه سفارش بدین.

رستورانای محل کار

در رستوران محل کارتون هم اول به سراغ یه لیوان آب و یه تیکه نون برید. در تموم رستورانای محل کار، همیشه انتخابایی از بین سبزیجات خام وجود داره، اگه سس داره، سسا رو کنار بزنین. اگه واسه خوراک اصلی، کباب ندارن، خوراک معمولی رو با حذف کردن سس بخورین. اگه سبزیجات، ماکارونی و برنج در روغن غوطه ور هستن، از خوردن اونا صرف نظر کرده و به تیکه ای نون رضایت بدین. واسه پیش غذا اگه سبزیجات موجود نیس، دو عدد میوه بخورین. به عنوان دسر هم می تونین از ماست یا پنیر استفاده کنین.

ساندویچ

ساندویچا قبل از هر چیز با به کار گیری نونا ( کربوهیدراتا ) جفت و جور می شن. نونای کامل رو در الویت بذارین.

_ بهتره محتویات ساندویچ چربی کمتری داشته باشه. اما از اونجایی که یه ساندویچ واسه وعدۀ نهار کافی نیس، ممکنه هرزه خوری رو در ادامۀ روز با خود به همراه داشته باشه. واسه جلوگیری از این اتفاق و چاق شدن، لبنیات (ماست یا یه تیکه کوچیک پنیر سفید) و میوه هم بعد از ساندویچ تون بخورین.

_ نکتۀ بسیار مهم اینه که واسه خوردن ساندویچ باید آروم بشینین و اونو بخورین. اگه هنگام راه رفتن در خیابون یا روبه روی کامپیوترتان ساندویچ رو بخورین، مغز زمان کافی واسه ثبت چیزی که وارد بدن تون شده، نداره. به آرومی ساندویچ تون رو بخورین و خوب اونو بجوید، گه بعضی وقتا هم کمی آب بخورین.

.

منبع :

Leave a Reply